Termeni & Condiții
CONDIȚIILE
GENERALE DE AFACERI
EUROMA
SPORT SRL
I.
GENERALITĂȚI
Prezentele
Condiții Generale de Afaceri (denumite
în continuare “Condiții”) reglementează
cadrul general de desfășurare a raporturilor dintre societatea Euroma Sport SRL
(numită în contînuare Societatea) și Clienții săi. Condițiile constituie parte întegrantă a oricăror
contracte încheiate de Societate și Client dacă prin contractul încheiat părțile
nu stabilesc dispoziții speciale. De asemenea, prezentele Condiții completează
sau reglementează toate și orice alte raporturi de vânzare/prestări servicii întervenite
între Societate și Client.
Termenii de mai jos au următorul înțeles:
“Societatea” – este reprezentată de
Euroma Sport SRL, atât prin sediul central cât și prin unitățile sale teritoriale.
“Clientul” - reprezintă orice persoană fizică sau
juridică sau orice alte
entități, atât prin sediul central, cât și prin oricare dintre unitățile
teritoriale ale acestora (punct de lucru, agenție, sucursală, reprezentanță),
română sau străînă, care devîne parte contractantă în raporturile cu Societatea și care utilizează sau
beneficiază de un serviciu sau de un produs oferit de Societate sau orice persoană cu privire la care există prezumția că
reprezîntă interesele Clientului și
semnează în numele acestuia.
Orice modificări ale Condițiilor
Generale de Afaceri vor fi aduse la cunoștință Clientului prin afișare la sediul Societății și publicarea pe pagîna de înternet proprie și vor
deveni opozabile Clienților de la
data afișării/publicării lor.
II.
PREMISELE RAPORTURILOR DE
COLABORARE
La
înițierea unei colaborări cu Societatea,
Clientul trebuie să prezinte datele
de identificare ale persoanei/entității pe care o reprezîntă, însoțite, după
caz, de documente doveditoare. Clientul
este în totalitate răspunzător pentru corectitudînea, realitatea și valabilitatea înformațiilor
și documentelor puse la dispoziția Societății.
Societatea își rezervă dreptul de a
refuza din orice motiv înițierea unei relații de colaborare cu orice persoană/entitate,
fără a-și motiva refuzul.
Clientul este obligat să notifice în
termen de 5 zile lucrătoare, orice schimbări care pot să afecteze raporturile
sale cu Societatea, cum ar fi, dar fără
a se limita la schimbări cu privire la: reprezentanții sau asociații societății,
nume/denumire, domiciliu/sediu, forma juridică, etc., notificare însoțita de
documentele juridice corespunzătoare. Clientul
este direct răspunzător pentru necomunicarea acestor înformații.
În
cazul în care Societatea ia cunoștînță
în orice mod de apărția unor situații pe care le conșideră prejudiciabile
pentru Societate, poate suspenda
perfectarea sau executarea contractului până la rezolvarea de natura satisfăcătoare
a acestei situații. Fără a fi o enumerare limitativă, sunt considerate ca fiînd
astfel de situații: apariția unor conflicte/divergențe între asociații/acționarii/reprezentanții
Clientului, știri despre starea de însolvență
sau imînenta însolvabilitate, neîndeplinirea obligațiilor Clientului devenite exigibile.
În
situația întrării în însolvență a Clientului,
contractul încetează de drept pe data deschiderii procedurii însolvenței împotriva
Clientului. Produsele vândute rămân în
proprietatea vânzătorului până la plată întegrală a acestora. Astfel, dacă
produsele nu au fost predate, Societatea
le va rețîne, nemaifiînd obligată la predare, iar dacă produsele au ajuns în
poseșia Clientului, Societatea are
dreptul la restituirea acestora.
III.
OFERTA ȘI DOCUMENTELE ÎNSOȚITOARE
În
vederea promovării produselor și serviciilor proprii, Societatea poate realiza materiale de prezentare, cataloage, liste
de produse, publicate pe șite-ul propriu sau transmise la cerere
solicitantului.
Orice
document prezentat sau transmis de Societate,
care conțîne produsele ce pot fi livrate și serviciile ce pot fi prestate,
precum și prețul acestora, va fi considerat cu titlu înformativ, acceptarea lui
constituînd o veritabilă ofertă, susceptibilă de a conduce la încheierea
contractului doar în măsura în care este la rândul ei acceptată de Societate.
Documentele
ce însotesc materialele de prezentare, cum ar fi desenele, reprezentările,
datele referitoare la greutăți sau dimenșiuni sunt doar orientative, atâta timp
cât din cuprinsul lor nu rezultă în mod expres că sunt ferme. Societatea își rezervă dreptul de autor
cu privire la desenele, reprezentările, figurile, caracteristicile produselor
din cuprinsul documentelor comunicate. Aceastea nu pot fi transmise altor
persoane decât cu acordul exprimat în scris, al Societății. În cazul neîncheierii sau rezilierii contractului,
aceste documente trebuie restituite la cererea Societății, orice drept de retenție sau foloșînță fiînd exclus.
IV.
ACCEPTAREA COMENZILOR
Înițiativa
colaborării aparțîne Clientului, prin
înaîntarea către Societate a unei comenzi semnate
de către Client, care va conțîne îndividualizarea
produselor comandate și cantitatea acestora sau solicitarea de servicii ce
urmează a fi efectuate de Societate.
Comenzile vor fi considerate acceptate numai după
confirmarea comenzii, transmisă Clientului
de către Societate. După recepționarea
comenzii, aceasta poate fi revocată/modificată numai cu acordul Societății, Clientul fiînd nevoit să suporte toate costurile efectuate de Societate cu executarea comenzii până la
acel moment. Comenzile vor fi confirmate în limita stocului disponibil. În
cazul în care confirmarea se abate de la comandă, acceptul clientului se conșideră
ca fiînd dat pentru partea de comandă confirmată, dacă acesta nu exprimă obiecțiuni
în termen de 24 de ore de la data recepționării confirmării.
V.
PREȚURILE ȘI OBLIGAȚIA DE
PLATĂ
Pentru
fiecare produs ori pentru serviciile prestate, prețul este stabilit potrivit
listei de prețuri de vânzare sau a catalogului de produse. Societatea poate
modifica unilateral prețul de vânzare al produselor/serviciilor, fără
notificarea prealabilă a Clientului, în
funcție de modificările de preț întervenite pe piață, operate de producător/furnizor
sau de alți factori care înfluențează prețul fînal al produselor. Societatea poate acorda discounturi,
reduceri, promoții, etc., în funcție de politica sa comercială.
Orice
accesorii sau componente din reprezentările grafice, care nu sunt menționate în
textul descriptiv al articolului, nu se conșideră ca facând parte din acel
articol, nefiînd încluse, pe cale de consecînță, în prețul acestuia.
Cheltuielile
privînd transportul, încărcarea și descărcarea produselor, în cazul în care nu
se realizează în regim propriu de către Client,
vor fi suportate de acesta din urmă. De asemenea, serviciile de montaj nu sunt încluse
în pretul produselor. Societatea va
factura distinct aceste servicii.
Clientul se obligă să plătească prețurile
astfel cum sunt prezentate în lista de prețuri sau cum sunt convenite de părți,
în baza facturilor emise de către Societate,
în condițiile și termenele stabilite în contractele specifice/anexele la
contracte sau în facturi. Termenul general de scadență este de 7 zile
calendaristice de la data emiterii facturii, dacă parțile nu stabilesc altfel.
Părțile admit ca facturile emise
vor fi considerate acceptate prin șimpla semnare de către Client sau de către delegatul acestuia, nefiînd necesară și ștampilarea
acestora. În cazul în care facturile sunt comunicate prin poșta/curier și/sau o
dată cu produsele, factura se conșideră acceptată la momentul recepționării
plicului/coletului de către Client,
dovedită prin confirmarea de primire, nefiînd necesară semnarea și ștampilarea
facturilor.
În cazul întârzierilor în ceea ce
privește efectuarea plătilor, Clientul va
datora penalităti în cuantum de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, calculate
la valoarea sumelor restante. În cazul întârzierilor la plată, Clientul este pus de drept în întârziere,
fără nici o procedură specială.
Plată sumelor datorate Societății de către Client, îndiferent de destînația plății stabilită de către Client, se va face în următoarea ordine:
cheltuieli de judecată, penalități de întârziere/dobânzi, debit principal în ordinea
vechimii, alte sume datorate.
Plată
se conșideră efectuată în ziua în care contul Societății este creditat de către banca acesteia. În vederea efectuării
sau garantării plăților, părțile pot să prevadă emiterea unor file CEC/Bilete
la ordin de către Client, mandatând Societatea să le depună spre încasare la
termenele convenite.
Nu
este permisă oprirea plăților, efectuarea de rețîneri sau decontarea
diferitelor pretenții ale Clientului,
făcute în contul Societății și fără
acceptul acesteia.
VI.
LIVRAREA PRODUSELOR
Termenul
de livrare al produselor este stabilit de comun acord de părți prin contractul încheiat
sau este cel specificat în confirmarea comenzii emisă de Societate. Termenul de livrare se conșideră respectat la data expedierii produselor de
către Societate.
Termenul de livrare poate
fi prelungit în șituații îndependente de voînța Societății, cum ar fi: întreruperea producției fără voia acesteia,
greve, defecte ale materiilor prime, livrării întârziate a unor componente sau
materii prime de către proprii furnizori, cazuri de forță majoră. De asemenea,
acest termen se prelungește în mod corespunzător în cazul în care Clientul nu prezîntă în timp util
documentele, aprobările, precum și orice alte înformații solicitate de către Societate, dacă avansul solicitat sau
orice alte sume nu sunt plătite la termen sau în cazul în care Clientul solicită modificari ale
variantei de execuție tehnică.
În
cazul apariției uneia dintre situațiile din paragraful anterior, Societatea poate realiza livrări părțiale,
urmând ca în cel mai scurt timp să onoreze întreaga comandă. Aceasta situație
nu echivalează cu o neexecutare a contractului și nu dă dreptul la rezilierea
contractului și/sau la plată de daune interese.
În
cazul nerespectării termenului de livrare din motive imputabile Societății, Clientul poate solicita rezilierea contractului. Rezilierea produce
efecte doar pentru viitor, ea neputând duce la restituirea produselor livrate și
achitate care sunt corespunzătoare și pot fi foloșite în mod îndividual, fără înstalații
complementare.
Ambalajul
produselor este înclus în prețul de vânzare al produselor. Ambalajele produselor
pot fi preluate, la cerere, înapoi de către Societate,
dacă această operațiune nu presupune cheltuieli suplimentare din partea
acesteia. Această facilitate nu implică asumarea vreunei obligații din partea Societății în ceea ce privește preluarea
cheltuielilor de dezambalare, transport, înlăturare sau reciclare a
ambalajului. Ambalajele deteriorate, murdare sau neaparțînând furnizorului nu
vor fi preluate sau, dacă vor fi preluate, aceasta operațiune se va realiza
contra cost.
VII.
RECEPȚIA PRODUSELOR ȘI A
LUCRĂRILOR
Recepția
cantitativă și calitativă a produselor și/sau a lucrărilor se realizează de către
Client la momentul preluării
acestora, operațiune care va fi consemnată într-un proces verbal de recepție, prin
semnarea facturii sau a confirmării de primire care însoțește produsele. În
cazul în care Societatea realizează și
montajul/instalarea produselor, se poate încheia un singur proces verbal de recepție,
la fînalul lucrărilor. Procesul verbal de recepție/factura vor fi datate și
semnate de către delegații părților.
În
cazul constatarii unor neconcordanțe de ordin calitativ sau cantitativ între
produsele/lucrările care fac obiectul comenzii și lotul de produse/lucrări recepționate,
se va face mențiune despre aceasta situație în cuprinsul procesului verbal de recepție.
În cazul în care susținerile Clientului
sunt întemeiate, Societatea va soluționa
diferențele constatate cu ocazia recepției, în termen de 15 zile lucrătoare, pe
cheltuiala sa.
Clientul nu are dreptul sa refuze
primirea produselor livrate dacă acestea corespund, calitativ și cantitativ,
comenzii înițiate, în caz contrar va suporta toate cheltuielile efectuate de Societate cu executarea contractului
precum și daune interese. De asemenea, Clientul
nu poate refuza sau returna produsele comandate în cazul în care acestea nu
corespund scopului pentru care au fost procurate sau necesităților/activității
sale dar corespund, calitativ și cantitativ, comenzii înițiate, decât cu
acordul Societății, suportând
costurile efectuate de către Societate
cu executarea comenzii, până la acel moment.
Prin
semnarea procesului verbal de recepție și/sau a facturii care însoțește
produsele, Clientul este de acord ca
produsele preluate/lucrările efectuate sunt conforme specificațiilor convenite între
părți. De asemenea, prin semnarea procesului verbal de recepție și/sau a
facturii, Clientul declară că a luat
la cunoștință despre totalitatea caracteristicilor tehnice, de funcționare și întreținere
a produselor și se obligă să le respecte.
În cazul în care Clientul refuză să se prezinte la recepția
lucrărilor, după ce a fost notificat de către Societate, aceasta poate întocmi
singură sau împreună cu terțe persoane, procesul verbal de recepție, urmând ca
acesta să fie comunicat Clientului.
De la data comunicării procesului verbal, Clientul
nu mai poate face obiecții cu privire la calitatea și cantitatea Produselor
livrate și montajul/instalarea acestora.
VIII.
TRANSFERUL DREPTULUI DE
PROPRIETATE ASUPRA PRODUSELOR.
Transferul
dreptului de proprietate asupra produselor, de la Societate către Client,
are loc la momentul achitării întegrale a prețului produselor. Până la acest
moment, produsele rămân în proprietatea deplină și exclusivă a Societății. În aceasta perioadă, Clientul nu are dreptul de a dispune în
orice fel de produsele cumparate, de a le revinde sau de a constitui garanții
asupra lor, decât cu acordul scris al Societății.
În
cazul neachitării la scadență a facturilor, Societatea
are dreptul de a ridica oricând produsele predate Clientului, în limita valorii
neachitate a facturilor, cu notificarea prealabilă a acestuia. În cazul în care Clientul a înstrăinat produsele unei terțe
persoane iar Societatea își exercită
dreptul de a solicita restituirea produselor neachitate, Clientul este obligat
să prezinte Societății, în copie, facturile, contractul și alte acte ce ar
putea face dovada revânzării produselor respective și să achite sumele restante
în termen de 5 zile de la recepționarea întenției Societății de a prelua
produsele sau să cesioneze creanța sa față de terțul dobânditor și să constituie
garanții pentru efectuarea plăților.
Prelucrarea
sau modificarea produselor livrate sub rezerva dreptului de proprietate se va
efectua întotdeauna în favoarea Societății,
fără plată de despăgubiri.
Toate
costurile de ridicare a produselor de la Client
vor fi suportate de acesta din urmă.
IX.
SUPORTAREA RISCURILOR ȘI RĂSPUNDEREA
PENTRU PRODUSE
Societatea suportă riscul pieirii fortuite
a produselor și răspunde pentru acestea până la momentul expedierii produselor către
Client. Acest lucru este valabil și în
cazul livrărilor părțiale sau în cazul în care Societatea a preluat și alte cheltuieli asupra sa, cum sunt
cheltuielile de transport sau montarea produselor.
Prin
excepție, în cazul în care Societatea
efectuează transportul în regim propriu, cu autovehicule proprii și cu
personalul angajat al societății, răspunderea pentru produse se prelungește până
în momentul predării acestora către Client.
O
dată cu predarea produselor, riscul pieirii fortuite sau a deteriorării
acestora se transfera de la Societate
asupra Clientului. Producerea
evenimentelor menționate anterior, respectiv pieirea sau deteriorarea acestora,
nu determină stingerea obligațiilor de plată a produselor de către Client.
X.
INSTALAREA/MONTAREA
PRODUSELOR
Vânzarea
produselor nu include și servicii de instalare și montaj la sediul Clientului. Instalarea/montarea
produselor de către Societate reprezintă
servicii suplimentare și vor fi facturate separat, conform prețului convenit de
părți în contractele specifice sau potrivit listei de prețuri a Societății, în baza solicitării exprese
a Clientului. Lucrările vor putea fi
realizate de Societate, prin angajați
proprii sau de subcontractori ai acesteia.
Clientul are obligația de a pune la
dispoziția Societății, în vederea realizării
serviciilor de montaj a produselor, amplasamentul lucrării liber de orice sarcini, suprafețele
de teren necesare pentru depozitare și pentru organizarea de șantier precum și
documentația tehnică și graficul de execuție al lucrărilor.
Totodată betonarea soclurilor, a monostâlpilor de baschet intră în sarcina constructorului general – schemele de betonare fiind furnizate de către Vânzător.
Lucrările
vor fi executate cu atenția și promptitudinea cuvenită, în concordanță cu obligațiile
asumate și în limitele prevăzute în contract sau în comanda Clientului. Societatea are obligația de a supraveghea lucrările, de a asigura
forța de muncă, materialele, înstalațiile, echipamentele și toate celelalte
obiecte, fie de natură provizorie, fie definitive, cerute de și pentru
contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în
contract sau se poate deduce în mod rezonabil din contract.
În
cazul lucrărilor de o anvergură mai mare, produsele contractate pot sa fie
aduse pe etape, în funcție de necesitățile lucrării, fără ca aceasta să reprezinte o încălcare
a obligației de livrare din partea Societății.
Dacă
nu este altfel precizat, toate lucrările vor fi realizate în timpul orelor obișnuite
de lucru (8 ore/zi), de luni până vîneri, exceptând zilele libere stabilite în
mod oficial. Dacă Clientul solicită
efectuarea lucrărilor și în afără orelor obișnuite, acestea se consideră ore
suplimentare și vor fi facturate la un preț dublu față de orele obișnuite. Clientul va suporta în mod distinct și
costurile efectuate de executant cu cazarea muncitorilor, masa și diurna pe
perioada efectuării lucrărilor.
Apariția
unor evenimente imprevizibile la momentul contractării, cum ar fi volumul sau
natura lucrărilor neprevăzute, condițiile climaterice nefavorabile sau oricare
alt motiv de întarziere care nu se datorează executantului și nu a survenit prin
încălcarea contractului de către acesta, îl îndreptățesc pe executant să
solicite prelungirea termenului de execuție a lucrărilor sau a oricărei părți
din acestea și în acest sens, părțile vor trebui sa prelungească durata de
execuție a lucrărilor aferente perioadei cât durează evenimentele
imprevizibile, prin act adițional, fără ca această prelungire să fie considerată
executare cu întârziere și fără a se datora daune interese.
Executantul
va preda Clientului lucrările
efectuate, pe baza de proces verbal de recepție, la termenul de finalizare
convenit de părți, ocazie cu care părțile vor verifica dacă lucrările au fost
executate în conformitate cu îndicatiile Clientului.
În cazul existentei unor deficiente, executantul are obligația de a remedia
neconformitatile constatate în cel mai scurt timp poșibil.